torsdag 29 september 2011

Vad Labbo liknar..

hahaha!! Idag fick jag reda på det roligaste, jag och systern satt och kollade igenom alla bilder som jag hade i mitt fotoalbum, resor med klassen och gamla bilder med kompisarna. Så frågade hon mig om jag visste varför dem inte ville kalla mig för Labbo här, eller mer kanske varför dem helldre ville kalla mig för Puli. Hon sa att här i Andalusien så liknar Labbo ordet för spott vilket jag tyckte var hysteriskt roligt, så jag är glad att de hittade ett annat smeknamn för mig så jag slipper den missen haha, kan ju förklara varför vissa har skrattat så pass när jag har sagt labbo. Rolig miss iförregår också, då gick jag hem ifrån skolan för att jag inte mådde bra.. visade sig att jag hade feber och så. Då mötte jag en av systrarnas pojkvän i trappuppgången och han frågade mig om hur jag mådde och om jag var sjuk, då hade jag fått för mig att ordet för sjuk betydde ifall jag hade feber, så då svarade jag att jag vet inte, men jag mår inte bra i alla fall.. vilket han skrattade lite åt. Alltid lika trevligt med sånna småmissar, idag har jag småpluggat lite och tagit det lugnt. Får se om det blir skola i morgon eller inte, beror på hur jag mår till morgonen. Det är lite kul för att lärarna här verkar vara förvånade över hur engagerad jag är på lektionerna, själv är jag nervös över att jag tror att lärarna inte tycker att jag gör tillräckligt haha, jag blir bara glad att jag har fått läxor.. men jag kommer inte på nå bra att skriva om Sverige, jag bör nog fortsätta med det nu. HEJDÅ!

1 kommentar:

Mamma sa...

Puss på dig min lilla spottloska, haha! ;o)