lördag 17 september 2011

första veckan i Spanien

Första veckan i Spanien, sååå många tankar och så många känslor. Jag har hunnit skrattat, varit lycklig, varit nervös, frustrerad, gråtit, längtat hem och så mycket mer. Det känns ändå som det gjorde i mitten av vårterminen i ettan, dagarna kanske inte alltid var dem snabbaste men whoops så har en vecka gått. Jag har nu officiellt haft min första franska lektion på spanska hahha!!! Plus kemi, biologi och massa annat, en officiell skoldag har varit, och jag var så nervös inför den så jag visste inte vad jag skulle ta mig till.. tack och lov kom två jättesnällal tjejjer fram och presenterade sig på engelska och sa att vi gick i samma klass och att jag kunde följa med dem. Sakta men säkert fick jag lära känna fler och fler i klassen, kommer inte alls ihåg nå namn eller så, jag vet bara innan jag visste ordet av det satt jag där i klassrummet mellan lektionerna och pratade svenska inför dem, de tyckte det var jättekul haha! De är i alla fall jättesnälla, jag skulle ha träffat några tjejjer i morgon men då kommer jag väll till andra delen av gårdagen.
På kvällen skulle jag följa med en av systrarna och hennes pojkvän för att träffa några av deras kompisar och så innan vi skulle iväg på en konsert i närheten, när vi sitter där vid en tapasbar så börjar jag må jätteilla, så jag sa det till Rocio så vi började gå tillbaka. Det var så frustrerande först det att jag inte förstod nånting när alla pratade och hade roligt, det är ju en sån konstig grejj... sen illamåendet, då smyger sig ju hemlängtan på igen, man känner sig bättre tillmods när man kan krypa ner i sin egen säng. Men systern var jättesnäll längs hela vägen hem och när vi väl var tillbaka var mamman supersnäll och tog hand om mig, jag fick krypa ner och sova och hon kollade över mig hela natten, idag mår jag bättre.. har fått tagit medicin som smakar blää, men vilken medicin smakar gott haha? Därför kan jag inte träffa dem i klassen i morgon, men jag skickade mitt första sms i Spanien till henne och förklarade, hon sa att jag inte skulle oroa mig och att vi skulle träffas nästa helg i stället och att vi skulle ses på måndag :) Så det är min första vecka, idag har jag smsat lite med mamma också vilket var jätteskönt, jag är glad att jag har den möjligheten när jag mår dåligt eller så... PUSS PÅ ER DÄR HEMMA!!!

Inga kommentarer: