torsdag 15 september 2011

gårdagen

Gårdagen var första hemlängtardagen, det är småsaker som man inte är van vid och som jag saknar vid vissa tillfällen.. så igår hade jag tåren i halsen hela tiden och visste inte vad jag skulle ta mig till. Men jag är glad att jag har min svenska telefon kvar (Jag fick lov att köpa en ny spansk mobil), så jag smsade mamma och pappa och fick en chans att prata med dem, och de fick mig på mycket bättre humör vilket var skönt. Jag stöter ju ändå på kulturkrockar här och där, saker som jag inte är van med är en självklarthet, men jag lär mig ju såklart.. och det ska bli skönt att hitta rutiner och mitt eget liv häromkring. Det blir trist och jobbigt när jag inte riktigt har nånting att göra, det är ju då man blir att tänka på kära sverige, men nu börjar skolan igång, och förhoppningsvis får jag en plats på gymmet (det var en kölista) och sen med basketen också.

Inga kommentarer: