måndag 26 september 2011

huvudvärd och choklad

Idag var det måndag igen, ny vecka. Idag var det en sån där skoldag då det riktigt kröp i kroppen och jag inte ville sitta still, tiden verkade gå så sakta, men jag insåg idag att jag börjar förstå mer och mer av lengua och filosofia, igen det är ju inte allt på långa vägar.. men mer och mer som sagt. Jag har samma profesora ganska ofta så jag börjar lära mig mer och mer. Klassen är snälla och en tjej idag sa att hon märkte att jag prata mer spanska eller att jag förstod mer, det vart en liten miss idag i skolan haha.. jag skulle ha lektionen med primeros och så gick jag in och försökte sätta mig lite diskret på en plats som verkade ledig, de flesta hejja och fråga hur det var och så och jag log och såg glad ut och svara. När jag väl satte mig ner märkte jag att jag att en grupp tjejjer stod och viskade och jag hörde hur dem försökte komma på hur man skulle säga nått på inglés. Då visade det sig att jag hade satt mig på en tjejjs plats, opps.. jag har inte riktigt listat ut hur allt funkar på skolan än, men de sa åt mig att sitta kvar och tjejjen gick och satte sig på en annan plats. I morgon ska jag inte gå in så tidigt och ta den platsen jag ser verkligen är ledig. Det är kul för jag är aldrig ensam på den där skolan, visst kanske jag inte har hittat mitt gäng än eller sitter och småpratar med allihoppa än men det är alltid nån som hejjar. Kan ju ha nått att göra med att jag har lektioner med fyra olika klasser men ändå, idag när jag skulle gå till toaletterna mellan två lektioner så var det en grupp tjejjer som stod där utanför och så fort jag kom dit "Hola Labolina!!", eller en tjej i klassen som frågade om vad jag hade gjort under helgen, om jag hade lärt mig mer spanska, alla småpratar med mig på nått sätt, det är skönt att även fast jag kanske väljer och sitta inne och plugga under lunchen och även fast språket fortfarande tar emot och gör att jag inte riktigt kan prata med många än så mycket så är jag aldrig riktigt ensam där, det är alltid lättande.  På lunchen gick jag bara ut en snabbis och åt min macka och sen gick in och plugga lite mer spanska. Jag ska prata med musikkonservatoriet här i närheten om det finns nån chans att jag kan få spela piano där nån gång då det är ledigt, men jag ska lista ut hur man säger allt det först... en av systrarna ska hjälpa mig med lite anteckningar. I skolan tror jag det börjar dra ihop sig inför prov och liknande och jag kan ärligt säga att jag har noll koll än så länge.. men förhoppningsvis ska jag få mina böcker i morgon så kan jag börja kolla in allt lite. Biologin tycker jag om, det har jag nog min biologilärare att tacka för.. för även om det är svårare saker som jag inte riktigt förstår så tror jag att jag har lärt mig grunden så pass väl att det inte är omöjligt i alla fall, där är det intressant!!
vaacker park i närheten

   Annars tror jag att jag håller på att bli sjuk.. hostar och har ont i huvudet, men jag tog en alvedon, drack massa vatten, vila, gick ut på en promenad och köpte choklad.. genast bättre!! Jag hoppas jag inte blir sjuk, träning på torsdag! Sen vill jag även tillbaka och gå runt i gamla delarna av Córdoba och ta massa bilder, det var länge sen det blev en sån promenad.

Inga kommentarer: