tisdag 20 september 2011

dagarna fortsätter

från i söndags då vi gick på promenad :)
Åh vad jag älskar dagarna då när man anstränger sig för att förstå nånting alls under kemilektionerna och plötsligt märker man att läraren frågar vart min kemiläxa är, då har jag inte ens förstått att jag hade en..  eller dagarna då man står i vad som känns en evighet för att försöka få upp låset tills man inser att man vrider åt fel håll. Nu sitter jag här på golvet på mitt rum och försöker formulera óxido de cobalto och massa annat, och det som inte känns så bra är att jag inte är säger på att jag ska göra det här längre.. först sa hon åt mig till att göra det tills i morgon. Sen blev det så att jag ska byta bort matte och kemi till nån annan kurs.. egentligen är väll allt alldeles för svårt, men jaa.. dem ska jag byta ut i alla fall. Så nu sitter jag här och inte riktigt vet vad jag ska göra hehe, jag ska väll göra så gott jag kan så får jag se i morgon om det var nått jag skulle ha gjort eller liknande. I dag hade vi i alla fall mitt favoritämne, engelska... ända ämnet som jag här inte behöver anstränga mig, det var så skönt! Klasssen är i alla fall snälla och dagarna flyger förbi. På torsdag har jag basketprövning hehe, jag nervös... nej inte alls. En av systrarna ska följa med mig på torsdag klockan 7 börjar det, fingers crossed, jag har inte alls koll på vad nivån är här.. detta kan bli kul!! Vi var och vandrade runt dem gamla delarna av còrdoba för nån dag sen och det är verkligen supervackert, med mysiga cafén vid varje hörn och fantastisk historia. Hur är det i Sverige??

Inga kommentarer: