fredag 2 september 2011

Inte länge kvar nu

Snart åker jag, i morgon är det prick en vecka kvar tills jag flyger till Spanien!! Jag flyger från Skavsta flygplats på förmiddagen och ska sedan ta tåget till Córdoba dit jag anländer på kvällen och min värdfamilj ska möta upp mig på stationen. Just nu på mitt rum ligger det utspritt lite här och där saker som jag ska ha med mig, jag tror jag faktiskt börjar få ordning på saker och ting nu, men det skulle inte förvåna mig om jag lyckas glömma något. 
  Igår följde jag med på en spanska lektion som en kompis i min förra klass hade, jag har redan lämnat tillbaka mina böcker och skåpnycklar och fixat med alla papper så jag har fått lite längre sommarlov än mina förra klasskompisar, men jag har följt med på några av deras lektioner för skojs skull. Spanska lektionen i alla fall var skönt att få följa med, det kändes bra att få höra och prata lite spanska innan jag faktiskt åker. Jag gör den här resan för att jag vill uppleva en ny kultur och få lära mig ett nytt språk och hela det äventyret. Självklart börjar jag bli nervös eftersom nu kommer jag använda mina spanskakunskaper utanför klassrummet för första gången, nu ska jag klara mig på egen hand. Det ser jag ändå fram emot, det här kommer bli superspännande!
 Det jag skriver här är säkert bara en massa rammel i slutändan, inser att jag bara skriver och skriver vad jag känner och tänker. Det jag ändå vill är att jag ska kunna kolla tillbaka på hela den här resan från början till slut, kunna läsa mina nervösa texter och om alla nya upplevelser. Det här är väll också till för att mina nära och kära ska ha nån koll på vad händer efter jag har rest, jag vet inte hur ofta jag kommer kunna skriva men nån gång ska jag väll hinna hehe.

Inga kommentarer: