söndag 25 september 2011

shalala

Rubriktitlar är inte min starkaste sida om man säger så. I går följde jag med en av storasystrarna ut, alla som känner mig det minsta vet att jag är så långt ifrån kvällsperson som det går så det att vi skulle möta en kompis till henne klockan 12 gjorde mig osäker haha, men jag höll mig vaken. Innan det så gick jag med henne då hon skulle möta min lärare i biologi (de är goda vänner), sen gick vi och köpte glass på ett ställe som jag vet kommer bli min nya favoritställe haha, maaaaassaaa olika toppingar typ oreos, brownies, choklad, frukt .. massa gott haha. Efter det gick jag och köpte lite träningskläder som jag behövde medan de pratade,  sen mötte jag upp systern igen vid halv tio-tio tror jag klockan var, efter det gick vi hem och och middag vid 23 nånting och efter det åkte vi. Vi åkte iväg till ett jättemysigt dansställe, det var helt fantastiskt.. det var ganska litet och allt från äldre par till unga. De dansades salsa, tango och allt det där och det var fantastiskt haha! Synd att man själv är så dåliig på att dansa, systern gav mig lite lektioner den kvällen men jag hade lätt kunnat stått och kollat på allt dansande hela kvällen. Där var det också dansuppvisningar med olika danstyper, heeelt underbart... allt var så spanskt. Det var i alla fall helt fantasisktkul! Sen idag på morgonen gick jag iväg till en basketplan och tränade där ett tag, sen gick jag tillbaka och tog en cykelrunda med den yngsta systern och efter det åt vi mexikanskt till lunch.. mmmm vad gott det var! Sen fick jag prata med pappa på skype igen och vinka till min kära lillebror. Sen i morgon var det dags för skola igen, äntligen har det löst sig med böckerna så jag slipper köpa dem.. jag tror jag ska få dem till veckan. Sen så.. hmm.. joo, jag och mamman åkte till Intersport (jag tyckte det var jätteunderbart att det fanns här också!!) för att köpa lagkläderna som jag behövde, byxorna skulle sys upp och tröjjan skulle få tryck på sig men min basketjacka fick jag med mig hem, ska fota så fort jag får med mig allt hem. Tror jag ska testa matchgrejjerna i veckan, eller jag vet inte riktigt hur det skulle bli med det. Eftermiddagen har annars varit lite slöplugg och inte gjort så mycket.. men det känns bra det också. Ja justja!! ! 25 November åker jag till Madrid, åhh.. det ska bli jättekul att få träffa alla svenskar som befinner sig här om i landet just nu!! Jag bara väntar på att få all information om tider och så.. det ska bli så kul!!! Jag hann chatta lite med en av tjejjerna som bor i närheten av Madrid just nu, skönt att kunna prata med nån som är i samma situation. Annars flyter väll allt på ganska fint.. ADIOS

PUULII

2 kommentarer:

Camilla sa...

Du kan ju kalla den vad du vill. Typ Glass eller Utgång eller Dans. Något som du skriver om blir ju bra. Kul att ni var ut och dansade, och att du börjat träna basket. Grim mår bättre idag så imorgon fårn han gå på dagis. Kram.

Mamma sa...

Gud vad glad jag blir att det blev basket! Inte alla som kan säga att dom spelar det i Spanien! Det låter ju oxå snyggt när du kommer hem om du vill börja spela igen... 'Äh, ni vet jag har ju varit i Spanien o spelat ett år...' *s*

Det är så underbart att höra att det är mycket som börjar ordna sig o att du oxå är ute o roar dig! O vad du än gör så glöm inte äta några glassar åt mig oxå ;o)

Min helg i skogen var ialf jätte mysig! Lite för mycket frisk luft tror jag för jag är heeeelt slut!:o) En liten kalv blev skjuten, men Stefan o jag blev inte skadeskjutna , haha.

Ha de bäst! Jag älskar dig jätte massa! :o) / Mamma