lördag 10 september 2011

Sista dagen i Sverige

Känns konstigt att bara skriva dem orden, idag har gått i ett och varit så känslosam på många olika sätt och det är inte förens nu jag egentligen har fått chansen att riktigt ta det lugnt. Idag var det sista dagen i Sverige.. i alla fall på ett tag ;) Det var den första tanken som slog mig i morse, att hela nedräkningen man har haft, alla månader, veckor och dagar man har väntat på har lett fram till det här. Idag har jag handlat dem sista sakerna, packat, ompackat, och ompackat igen, det har varit väldigt frustrerande att försöka undvika övervikt och få lov att fundera vilka saker jag egentligen behöver ha med mig just nu och vad som eventuellt kan skickas senare, men vi fick tillslut till det. 
   Idag har jag även sagt hejdå till min underbara klass. Jag tror jag måste ha varit väldigt lyckligt lottat när jag vart placerad i den klassen förra året och fick gå ettan med alla dessa härliga människor, det har varit fantastiska stunder tillsammans med dem människorna och förra året kommer jag aldrig glömma bort! I den där klassen kunde jag alltid vara mig själv, och alla personer i klassen är guuldvärda verkligen!  Så mycket har hänt och de avsked de gav mig om min kompis i våras kommer jag aldrig glömma. Nu har jag en fantastisk bok fylld med alla våra minnen och lyckeönskningar som jag vet kommer hjälpa längs hela vägen. Att jag skulle vara så lyckligt lottat att få träffa alla dem och få sånna fina vänner trodde jag aldrig, tuuusentackföraaaalltklassen<3
  Sen vart det dags att säga hejdå till flera underbara personer, vi kommer ju ses igen snart.. men jag skulle då ljuga om jag skulle säga att idag inte var känslosamt. Jag har fantaastiska presenter med mig till Spanien som jag kommer vara med mig under hela den här tiden! Jag har då varit en yrhöna från början till slutet idag, men alla har haft sånt tålamod och har verkligen varit helt underbara!!!!! Nu står väskorna packade och om fyra timmar ska jag upp igen haha, undra hur mycket sömn jag kommer få egentligen?? I morgon bitti kommer även tjejjorna över och så ska vi säga hejdå innan det bär av mot Skavsta. Nästa gång jag skriver är jag i Spanieen!!!

Nu är det början på ett fantastiskt äventyr, tio månader i Córdoba, Spanien, Adios Suecia!

Inga kommentarer: