onsdag 28 september 2011

feeeberr :(

på treveckors tid här i spanien har jag lyckats blivit sjuk två gånger... jag borde få medalj, men dem säger ju det att det inte är så konstigt eftersom det är en omväxling och så med klimatet och allt. Nu har jag feber och ska inte gå till skolan i morgon. I dag gick jag till skolan men eftersom jag blev att må så dåligt efter ett tag letade jag reda på min profesora som sa åt mig att gå på nästa lektion tills dem visste om nån var hemma. Lektionen som jag skulle ha var filosofia med primeros (sociales).. så fort jag kom in i klassrummet ropar alla "hoola!!!" i kör och ler jättegulligt.. jag fick en plats och lektionen började. Sen efter ett tag knackade en lärare på och frågade om jag var där, då förklarade läraren att jag var svenskan och att jag skulle gå hem för att jag mådde dåligt då säger alla i köör "naaaaw" .. jättegulligt haha!! Sen fick jag gå hem och så visade sig att jag har feber och måste äta nån medicin nu i ett par dagar. Ska läsa ut harrypotter boken på engelska och ska sen hugga in i spanska boken som jag har fått i läxa att läsa. Åhh i går var lyckans dag! Satt vid matbordet vid familjen och nån ställde mig en fråga ang. basketen, så jag svarade och förklarade.. då börjar alla säga att dem har märkt att jag pratar bättre spanska och att de var imponerade. Det gjorde mig så himla glad! Min profesora i biologi har även sagt att hon var glad över att jag förstog så mycket som jag kunde den första tiden här och att jag förstod mer än dem tidigare svenskare här.. vilket gjorde mig shockerande glad haha, hon tyckte det såg lovande ut för mig. Så igår gjorde mig superglaad!!! Synd bara att idag sitter man och mår halvkasst, men jag kan ju inte fokusera på allt de negativa, fast jag hade gjort ganska mycket för lite marabouchoklad just nu!!! PAPPA JAG HITTA LIDL!! Hahah det tog ett par dagar men jag var förbi igår... det såg ungefär likadant ut, goodis hade dem som man kände igen vilket gjorde mig lite lycklig.
Så jag är sjukt glad över att jag lyckas kommunicera lite bättre, jag har lyckats prata med några av lärarna och la profesora en lengua är jättesnäll och har lagt upp en liten plan för mig vilket känns jätteskönt!!!

Inga kommentarer: