tisdag 6 september 2011

4 dagar kvar!

Igår chattade jag med min värdsyster på facebook, vilket var jättekul! Hon berättade att de håller på att förbereda tills jag kommer. När jag ringde familjen för ett par veckor sedan var jag jättenervös! Det var min värdmamma som svarade och hon var verkligen supertrevlig, hon frågade mig eftersom jag sa till henne att jag inte förstod riktigt vad hon sa just då ifall jag ville prata med hennes dotter som kunde prata engelska, så vi gjorde så för att det skulle bli enklare för mig att kunna fråga dem lite saker som jag behövde ta just då. Jag är jätteglad att jag fick möjligheten att prata med min värdmamma också även fast jag var alldeles för nervös för att egentligen få fram många ord. Det känns också jättebra att det finns någon i familjen som jag redan vet kan prata engelska ifall det skulle vara någonting speciellt och särsilkt i början då det kommer vara lite svårt med spanskan. Familjen verkar verkligen vara jättesnälla vilket gör allt mycket enklare.
  Igår hade vi även familjemiddag hos min mormor vilket var jättemysigt, min mormor hade förberett med dem spanska flaggans färger. Sen i morgon ska släkten komma över och äta tapas här, sen så på fredag är det dags att säga hejdå till mina vänner, sen ÅKER JAG!

Inga kommentarer: