torsdag 27 oktober 2011

whopps så hade en vecka till gått

Gud vad tiden går fort haha. I går fick jag skratta och gråta på skype tillsammans med mamma och Tintin, det var underbart. Sen i skolan har jag skrivit biologi och filosofiprov, eller ja... försökt.
Mormor jag köpte akvarellpennor idag! :)
Hösten har offiicellt kommit till Spanien också, 20 grader är tydligen en anledning för spanjorerna att dra fram täckjackan, men jag ska inte säga nånting. När jag berättade för en tjej i klassen i dag att under vintern brukar vi kunna få 25- grader så började hon skratta och vart shockad haha, hon är supersnäll och tycker det är jättekul att hjälpa mig med vocabulario och jag har fått lånat harry potter av henne :) Sen herregud idag! Jag fick panik för jag kunde verkligen inte hitta mina nycklar hemma, jag visste att jag hade öppnat dörren och att dem skulle finnas nånstans i huset men tillslut hjälpte hela familjen till och vi kunde inte hitta dem, så jag började ju få panik att jag hade tänkt fel och att jag aldrig öppnade dörren, då kröp mamman ner på golvet och där låg mina nycklar, är det inte typiskt jag?
Idag har det regnat som bara den, självklart glömde jag min jacka i Sverige så just nu är jag jacklös.. fast jag ska nu få låna storasysterns jacka tills jag antligen kan köpa en ny eller om pappa kan komma med min när dem kommer i November (bara fem veckor kvar!!!) Madrid bara 4 veckor!!
SEN KOMMER MAMMA HIT OCKSÅ!!!!!!! :D tror fortfarande knappt det är sant. Jag är jätteglad att sån stor del av familjen får möjlighet att komma hit och hälsa på.


Nu ska det göras tareas, ciao.

1 kommentar:

Mormor sa...

Härligt med lite färg!Jag kan se dig sitta där i parken och måla härliga vyer.
Det låter som att du har det rätt bra just nu. Ja förutom jackan förstås... Vi hörs snart igen.
Massor med kramar från mig.