tisdag 4 oktober 2011

salsa, glass y mucho más

Igår dansade jag salsa för första gången i hela mitt liv! Jag har då aldrig varit så nervös förut haha. Jag hade varit ute och gått och shoppat lite, sen kom jag tillbaka vid kvart över 9, då frågar dem: ska du med på salsa, skynda.. vi är sena! Hahha så vi gick dit och kollade först när ena systern dansade och sen halv 11 började nivå ett gruppen. Jag var lagomt obekväm och fatta nada men systern såg till att jag fick dansa med nån som var duktig på att dansa och han lärde mig grunderna med en fin blandning av spanska och engelska! Efter det gick dem som var där för första gången in i ett rum och dansande och där gick vi igenom några vändningar eller vad det nu än heter, det var jättekul.. trodde aldrig jag skulle våga mig på salsa men när vi kom hem 12- halv 1 var jag så himla glad. Det var faktiskt jättekul! Jag skulle nog vilja skriva upp mig för lektioner, men jag vet inte om jag kan eftersom jag har basketen också.. men jag vill, så jag får se hur jag ska göra. När jag var ute och gick på kvällen gick jag förbi samma glassställe som jag har nämnt tidigare och köpte mig en glass med brownie och smält choklad topping... gott!

 Sen har jag basketträning ikväll vilket jag är nervös över eftersom jag har missat hela förra veckans träningar men så där var det alltid i sverige också, ända skillnaden här är att vi inte pratar samma språk hehe.
  

min bästa vän från i söndags... sööötis!

Inga kommentarer: