tisdag 18 oktober 2011

skola och träning

idag i skolan frågade jag Sonya, en tjej som jag sitter bredvid om jag kunde få låna hennes engelska böcker för att göra kopior och i fall hon kunde hjälpa mig eftersom jag inte vet hur jag kan fråga om det i butiken. Så hon sa att absolut och att vi skulle göra deet på lunchrasten. Problemet var att lektionen innan hade jag med ettorna och den drog över tiden så i slutändan hann vi inte och när lektionerna började frågade hon vart jag tog vägen, jag förklarade som det var och hon bara skratta och sa att vi skulle göra det i morgon i stället. Sen med ettorna i dag sjöng vi lite och dem började skriva ner texten till en annan låt i min anteckningsbok så jag ska lära mig den också. Jag kan ju tala om att ofta råkar jag säga nå tokigt, som förra veckan ställde dem nån fråga om pappan i familjen här i Spanien, jag trodde frågan var i fall han var snäll så jag svarade ju ja, men frågan var om jag tyckte om honom på ett annat sätt om jag säger så.. de utnyttjar deet att jag inte fattar mycket haha, men vi skrattade åt det.

på kvällen var det träning, fattar liite mer för varje gång och jag bjuder på att det är mig dem skrattar åt största delen av tiden. I morgon är det redan onsdag, dubbellektion i historia och filosofi om jag inte minns fel, sen lite franska också.. häärligt. buenos noches.

Inga kommentarer: