onsdag 19 oktober 2011

por favor, inga bestämda platser. Gracias.

Kul idag när jag hade min första lektion med segundos sociales så smög jag mig in och satte mig på en plats. Sen kom en tjej och sa att det var hennes plats, så jag flyttade på mig. Sen kom en annan tjej och sa att hon satt där, så jag flyttade på mig. Tror jag flyttade på mig fem gånger innan nån snäll tjej faktiskt sa vilken plats som var ledig, gracias. Lektionen innan rasten var i allafall superkul, det var med primeros... dem bråka om jag skulle heta Boli eller Lola, men Lola var ju självklart. Sen kollade dem igenom min anteckningsbok där jag har ritat massa bilder och skrivit vad saker heter för att jag ska lära mig och det är simpla saker som jag har ritat, typ shorts och strumpor till exempel hehe. Jag skämdes lite, men de bara skrattade och tyckte det var sött och hjälpte mig där jag hade skrivit fel, snälla tjejjor. Lektionen vi hade var filosofi, och jag har nästan alla mina lektioner med samma profesora eftersom de ändrade mitt schema lite. Så när Maria Luisa kom in i klassrummet och såg mig så skrattade hon och sa att hon tyckte synd om mig eftersom jag alltid får höra samma sak om och om igen eftersom hon går igenom det på nytt när det är en annan klass, men jag tycker bara det är kul.
  Nu ska jag plugga lite och klockan 18 har jag frågat om jag får gå på en promenad och ta lite kort vilket inte var nå problem. häärligt.

Inga kommentarer: