lördag 8 oktober 2011

Promenader promenader




Igår tog jag en till promenad och den här gången kom jag till kvarteret kring "la mezquita". Åhh, jag älskar det där, otroligt vackert och man märker verkligen all historia kring det, så alla turister omkring en med kameran och kartan i högsta hugg och alla turistbutiker som jag vet att jag kommer spendera mycket pengar i. I går hittade jag en bok där om córdoba som jag ville köpa men jag hade inte pengar på mig då så jag vill köpa den idag, men jag vet inte om jag får för när jag frågade i morse om jag fick gå och träna basket så fick jag inte för att det var lördag och det skulle städas och så. Får se om det kanske går i eftermiddag annars köper jag den i morgon eller nån gång efter skolan.
   Middagen igår var intressant. Problemet var att det bara var massa vuxna där och därför blir det svårare för mig att förstå, jag förstår ju familjen ganska bra nu och dem i skolan, men vuxna är fortfarande svårt.. så det var lite jobbigt igår och det tror jag systern märkte också. Men men..

Det finns ju massor med museums här som jag verkligen vill besöka!! Så när jag har tid så ska jag kolla in det lite mer, och alla parker, jag vill se allt!! Okej jag kanske inte ska skynda igenom mig allt på en gång, jag har ju trots allt hyfsat med tid, men jag menar .. medans jag här är vill jag ju ta chansen att se allt.

Inga kommentarer: