tisdag 11 oktober 2011

Dagens basketträning

Åhh vad kul det är med basketen! Idag var en sån där halvjobbig träning där vi fick jobba och flera gånger vart det "venga Puli!".. vi spelade match mot andra laget som tränar med oss och jobbade med lite andra grejjer. Det är verkligen jättekul och jag börjar ju förstå mer och mer, så jag lyckas ju även prata lite mer med tjejjorna i laget.
  Skolan därimot idag var ju, jaa.. jag är ledsen att jag inte kan lyckas förklara transportmekanism lipidos nånting nånting. En lärare tyckte att det var konstigt att jag inte hade hunnit klart med frågorna som dem jobbade med på biologin idag, det var förövrigt frågor från gamla universitetsprovet som dem förbereder sig för. Tack och lov så var tjejjen som jag sitter bredvid så snäll och förklarade för läraren att jag hade jobbat med att översätta frågorna till svenska och så eftersom jag inte förstår. Muchas gracias.


 I fredags när jag var påväg hem från skolan så går man igenom centrum för att komma tíll lägenheten, när jag vände mig om så vare två tjejjor från en av klasserna som jag har lektioner med som gick där så det slutade med att jag gick med dem en stund. Det var dock ganska kul för jag var lagomt yr och råkade gå fel och så där så när jag och en av tjejjorna skulle skiljas åt så sa hon, duu.. är du säker på att du vet vart du ska och så nu? Du hittar hem va? .. ojojoj, va yr jag var haha.

Åh idag köpte jag en till spansk bok! Jag har köpt två denna vecka, först Agua para elefantes (water for elephants) och sen fácil dinero (snabba cash). Jag vet att jag inte kommer kunna läsa dem på ett tag, men övning ger färdighet eller hur? Tycker fortfarande det är kul över hur många svenska författare jag lyckas hitta vid bokavdelningen.
I morgon är det fiesta vilket innebär, no colegio. Sen på fredag tror jag att jag skulle ta ledigt för att vi skulle göra en utflykt, men jag är inte säker hehe. Vill bara säga det att efter en månad har jag fortfarande inte vant mig vid dygnsrytmen och går ofta och lägger mig före åttaåringen i huset, känns bra det haha. Godnatt!!

Inga kommentarer: