måndag 24 oktober 2011

Fiesta again.

Enbart i Córdoba är det fiesta idag, det har alltså inte varit skola. I går var större delen av familjen i Valencia så jag har varit hemma med mamman och två av systrarna, vi åkte till en marknad och sen på kvällen kollade vi på en film, den här gången fattade jag inte så mycket av filmen men det är ju trevligt endå. Minns inte om det var i fredags vi kollade på how to train your dragon, såå söt! Jag måste säga att jag förstår mer av tecknade filmer!

Sen så en kväll gick jag pappan, mamman och yngsta dottern på en promenad vid niotiden, vi gick till en park där en kör sjöng klassiska cordobiska sånger klädda i klassiska utstyrseln. Så där sjöng dem ett par låter och efter det gick vi alla vidare till ett annat ställe där dem sjöng ett par sånger till, och så fortsatte det i närmare en och en halv timme. Det var jättemysigt, väldigt spanskt. Efter varje låt var det alltid nån som ropade "viva Córdoba!". Dock så tror jag att jag börjar bli bortskämd med värmen, det kanske var runt 20 men jag frös!! De sa det; du är ju svensk! Men jooo, jag lyckades frysa ändå.

Inga kommentarer: