torsdag 20 oktober 2011

dags för match och mycket mer

Match på lördag. Oj. oj. oj. Hur ska detta gå? Lovar att berätta.
Idag på träningen vart det ett sånt där tillfälle då två av tränarna förklarade (försökte och försökte) förklara att jag behövde hämta två korner, men nog fattade inte jag det trots att dem förklarade som dem skulle ha gjort åt en tvååring, tillslut drog dem med mig till kornen och förklarade med en fin blandning av engelska och spanska. Äsch då. Det var i alla fall trevligt under träningen när man fick höra med jämna mellanrum lite "bien Puli" och så, då lär jag ju göra något rätt?

I skolan var också helt okej för jag blev att prata lite med tjejerna i min klass, ena tjejen tyckte jag prata mycket mer spanska och försökte senare lära mig några speciella ord.. haha. Med ettorna i dag har vi sjungt lite innan lektionen vilket var kul, jag har en bok som jag köpte innan jag åkte som jag skriver ner allt möjligt så den har dem nu börja fylla lite smått med låttexter efter att dem såg att Paula (en av döttrarna i familjen) hade skrivit en text. Idag vart det feliz cumpleaños låten eftersom det var en tjejs födelsedag.

Vi har även fått tillbaka ett engelskaprov som vi skrev för nån vecka sen. Jag tänker dock inte disskutera resultatet, jag skäms, haha. Engelska om nått ska ju gå bra, men detta gjorde inte det. Sen har jag ingen aning men om jag uppfatta rätt så har jag nått mer engelska prov i morgon, det återstår att se.
  Maria Luisa, en tjej i klassen såg att jag hade skrivit ner ord från Narnia boken i min anteckningsbok så nu ska jag få låna nån mer bok av henne, supersnällt!

Matchen, åhh.. hur ska det här gå?

Inga kommentarer: