söndag 30 oktober 2011

vamos al campo

Ja jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om min nya frisyr, men jag tänker som mamma alltid säger: det är bara hår. by the time jag kommer tillbaka till Sverige har det redan växt ut igen. I går fick jag hjälpa till att laga mat med pappan, det blev burritos kvart över elva på kvällen!! Visste inte vad jag skulle ta mig till hehe. Igår hittade jag saker på Zara, en annan butik här i vårat barrio och på H&M (ledsen mamma). Sen köpte jag lite andra skolgrejjer för att försöka organisera lite bättre. 
   Igår på engelskan knackade la profesora i engelska på och sa at thon ville prata med mig en stund, på en gång började jag få panik, vad har jag gjort nu? Men hon ville bara kolla av lite hur jag hade det och så. Nu ska jag få en enklare bok i historian som pratar lite mer om den generella delen av spanska historian eftersom det min klass håller på med nu är väldigt svårt.
   Idag ska vi till landsbygden igen, vi ska äta nånting (kommer dock inte ihåg namnet), men det är en typisk cordobisk måltid. Pappan sa att han trodde jag skulle gilla det, det har vant sig vid att jag gillar all spansk mat hehe.
  Det var väldigt intressant att klippa sig måste jag säga, särsilkt när jag knappt förstog vad hon sa. Det vart ju kortare än vad jag hade velat, men ska jag va ärlig så kan det ju va så att jag hade så mycket slitet, luggen.. ja jag vet inte.. when in spain.
  Nu är det inte långt kvar till Madridresan! Bara 4 veckor tror jag, om jag inte minns fel. Hoppas jag får den sista informationen om allt snaart.

1 kommentar:

Linn sa...

Hej!

Tänkte bara börja med att säga att jag gillar din blogg :D och din nya frisyr ser fin ut!

Sen så är det så att jag funderar på att åka på ett utbytesår till just Spanien nästa år. Har du tid så har jag några (okejdå, ganska många) frågor om det hela som du kanske skulle kunna svara på?

Varför valde du Spanien? Vilka är fördelarna/nackdelarna jämte mot typ USA?

Om man pluggat spanska tom steg 3 (grundskolan + första i gymnasiet), klarar man sig hyfsat språkmässigt då?

Är det lätt eller svårt att komma in i familjelivet + skollivet i Spanien? Hur behandlar folk en när de vet att man är utbytesstudent osv?

Tack på förhand :D