söndag 2 oktober 2011

Min gårddag, vet inte riktigt varför dem har så många engelska och spanska böcker av svenska författare, men jag klagar inte..
a piece of home!



åhh idag var så himla kul, när jag vaknade i morse frågade jag om jag kunde gå ut och gå och då sa pappan ja men du måste vara tillbaka inom timmen för då ska vi åka upp till el campo.. vilket är typ landet eller hur man ska förklara det. Där uppe i bergen i en otroligt mysik och typsikt spanskvilla väntade hela deras familj vilket säkert var runt 20 personer. Det var kusiner, morbröder, kusinbarn och barnbarn... massa kindpussar och presentationer. Allt var så klassiskt spanskt! Lite tapas och småprat innan och sedan åt vi tillsammans äkta paella. En äldre tant som jag vet var någons mormor där var så gullig och gav mig hela tiden mat och tyckte att jag skulle smaka allt! Det var massa småprat och skämt och skratt och även fast det var lite övervälmande vid tider var det underbart kul och jag är superglad att jag fick vara en del av det! Svårt att förstå mycket eftersom där pratade alla snabbt och i munnen på varandra vilket dem även sa till mig.. alla småpratade lite mig och det var superkul! Sån härlig familj! I morgon har jag skola igen och får äntligen komma i gång igen. Om två veckor har jag bestämt mig att gå på konsert här, det är orkestern av Córdoba som spelar.. när familjen tyckte att jag skulle fråga nån i klassen om dem ville följa med sa jag det att jag inte vet hur många sjuttonåringar är intresserade i Beethovens symfonier haha, jag har inte bestämt mig hur jag ska göra. Jag har mer bilder från idag som jag vill lägga upp men jag har inte riktigt tid just nu, i morgon går jag in på fjärde veckan här i Spanien och jag har fortfarande svårt att förstå hur snabbt dagarna faktiskt går.

1 kommentar:

Mamma sa...

Det lät verkligen som en helt underbar dag! Och Tack för att du har börjat lägga upp bilder så man får se hur det ser ut långt där borta! :o)
Kraaaaaam!!