tisdag 15 november 2011

vilken skrattdag

oj oj oj haha. Idag var det min tur tillsammans med en tjej i klassen att hålla en presentation för klassen på engelska lektionen, vi skulle leta fram en artikel och förbereda frågor och sedan ja, göra det med klassen. Hon sa att hon skulle förbereda det och tillsammans skulle vi gå igenom det, sen så kom engelska lektionen och det var dags. Själva grejjen är ju att jag pratar ju engelska annorlunda än dem här, det är ju olika nivåer. Men jag var ju nervös såklart, så då står jag där och läser texten och så, mumlar på både spanska och svenska tror jag att det inte går, sen blir det dags för mig att gå igenom gloslistan och säga att det här betyder så här på spanska, och alla skratta .. det var jättekul, jag hade noll koll och kände mig bara borta, men äsch tänkte jag. Sen när jag var på väg hem från skolan så kom en annan tjej i klassen i kapp mig och sa att hon tyckte det gick jättebra för mig och hon och det gänget jag är med nu på rasterna tyckte det var jättekul och bra av mig, skönt att höra. Det vart i alla fall en härlig skrattdag och det har varit jättekul!!
Fortfarande overkligt att denna plats ligger bara en promenad från där jag bor, lagomt lycklig.

Inga kommentarer: