onsdag 23 november 2011

la guerra de la independencia.. la desamortización y mucho más.

Vad har hänt sen sist? sitter och försöker skriva ner en vettig text men allt blir och låta det samma. Dagarna går på snabbt, nästan lite för snabbt om jag får säga det haha, jag har mycket att se fram emot men samtidigt är det så himla kul i skolan nu! Tjejjerna i klassen är toppensnälla och jag har det jättekul verkligen.
   Min historielärare berättade för mig i dag att inför provet i historia så ska jag bara plugga dem powerpoints som finns för varje tema, vilket är mycket mindre än vad mina kära klasskompisar får göra. I spanien är skolåret uppdelat i tre terminer skulle man kunna säga, och nu snart har dem slutprovet för första delen.. så självklart är det mycket att stå i. Ska jag va ärlig så har jag fortfarande inte riktigt koll vad som gäller för min del, men jag ska leta reda på nån lärare i morgon. Idag skulle jag ha haft filosofia med primeros med lektionen byttes ut till tutoría, där prästen kom in och förklarade varför man har mässa. Sen så lite filosofi med secundos, franska och andra härliga ämnen.
  Nu är det inte länge kvar alls till Madrid, jag ska kolla in kartan i kväll och i morgon ska jag och en tjej springa och kolla efter nått jag kan ha på mig nån kväll när jag är där. Sen så är det faktiskt Sverigebesök nästa vecka. Det är så overkligt, nu börjar dagarna se ganska lika ut och jag har mina rutiner så ibland glömmer jag bort hur snabbt tiden verkligen har gått. Såg nå bilder jag hade tagit i September och bara det kändes ju som en evighet sen. Madridresa har jag sett fram i mot sedan innan jag kom hit, och Sverigebesök drömde jag om den första tiden jag kom hit, nu är det faktiskt dags för allt det där.

Inga kommentarer: