tisdag 8 november 2011

Katastrof slutade lyckat

Gud vilken vändning dagen har tagit. Hela dagen har jag varit lagomt halvsömning och nere, sen vid lunch hade jag superkul och tjejjorna i klassen hjälpte mig med ord jag inte kunde och vi pratade lite om kulturskillnader, jag sjöng jag må han leva (ända sången jag kunde komma på), sen fick vi ett kuvert med schemat för alla prov som kommer ske under en veckas tid, fick lov att kolla en gång till för att försäkra mig över att jag hade rätt å ja visst så är det den veckan pappa kommer. Gud vad ledsen jag blev, jag gick hem och när jag åt middag med mamman så visade jag brevet och förklarade hur det var.. hon sa det att ja, i morgon får du prata med dem om det finns nånting du kan göra men till Malaga kommer du inte. Då vart jag så himla ledsen igen, jag har sett fram emot det sen innan jag kom hit till Spanien. Allt kändes skitkasst, det kanske anses som överdrivelse att jag inte skulle kunna spendera hela veckan med pappa och dem när dem kommer, men det är suuuuperviktigt för mig och betyder allt.
 Sen kom systern hem på kvällen och berättade att hon hade pratat med mina lärare på en träff hon hade haft, och det var absolut inget problem för mig att ändra på alla mina provdatum, de hade sagt till henne att jag inte skulle oroa mig och att det kommer lösa sig. Nu kommer jag kunna spendera veckan med dem!!! Sååå glaad!
  Sen har vi fått informationen för Madridträffen den 25-27 november. Det är konstigt att sakerna som jag har sett fram emot så länge snart är här, bara ett par veckor till.
 På träningen kunde jag inte låta bli att skratta när jag hörde en av tjejjerna kalla den andra för "knäppgök", de ville lära sig en förolämpning på svenska och jag valde att vara snäll. Sen har jag även sjungit ja må han leva för dem också, jag behöver nån ny sång.. några förslag?
 Sen fick jag chatta lite snabbt med en klasskompis i Sverige idag.
  Mycket händer.. i morgon skypedate med kära mor min :)

Inga kommentarer: