fredag 4 november 2011

lycklig jag är idag!

Gud vilken härlig dag det har varit, jag har fått spelat piano för första gången sedan September vilket fullständigt har gjort hela veckan. Helt fantastiskt överlycklig. Sedan på vägen tillbaks till huset efter jag hade vart och köpt ett par saker mötte jag några tjejjor från skolan och de frågade om jag ville ta en cola med dem, så jag var med dem ett par timmar.. supersnälla tjejjor. Förstog varannat ord men det kändes som att det är så här det känns att vara utbytesstudent. Var med dem fram till klockan 22, vilket var alldeles lagomt för mig eftersom jag inte har varit världens ute person i Sverige, vi bytte mobilnummer och alla tjejjor sa att när jag ville följa med dem ut så skulle jag bara säga till.

Jag har hittat ett kvarter som jag fullständigt älskar. Det finns ett musikkonservatorium och sen i en gränd finns det först en fiolverkstad eller hur man ska förklara det, efter det ett yamaha piano centrum och sist en musikaffär som har en samlig av notböcker och instrument. Jag gick in i musikbutiken och gick direkt till elpianona, han som jobbade där kom fram och frågade om han kunde hjälpa mig och jag sa att jag inte behövde hjälp, men jag tror han såg att jag ville säga nånting mer så han frågade om jag var engelsk (ganska tydligt att jag inte är spanjor ändå) så då förklarade jag på engelska att jag spelade supermycket i Sverge men har inte spelat sen jag kom till Spanien och då fick jag sätta mig och spela på lågvolym i butiken!!! Jag var bara där en kvart eller så, det är ju trots allt en butik så jag tänkte det var bättre att jag kommer tillbaka flera gånger än att bli utkastad första dagen. Så där satt jag ensam i spanska musikaffären och spelade river flows in you, vilka tider! Det där är såååå mitt kvarter! Nån dag ska jag våga mig smyga in i konservatoriet men det kommer nog ta lite tid, det fanns även en bokaffär som jag älskade också. Som ni märker är jag nog lite uppe i varv fortfarande, men jag känner att det är tilllåtet.

 I morgon klockan 12 ska jag och kolla på infantiles match och sen klockan 17 är det "la presentacion" för varje lag, jag har inte riktigt förstått innebörden exakt men jag tror det är lagfoton och så vidare. Det återstår nog att se..

1 kommentar:

Anonym sa...

gilla :)