lördag 24 mars 2012

Todos los dias de mi vida

Igår var jag på bio för första gången här! Min kompis sa till mig i veckan i förbi farten att vi kanske kunde gå på bio i helgen och när jag var påväg hem från träningen i går hade jag fått ett sms på min svenska telefon (hela min telefon situation är lite komplicerad) men hon sa att vi skulle gå på bio idag i stället för på lördag och att jag skulle ringa henne när jag kom hem. Så jag skyndade mig hem och ringde henne, så sa hon att hennes vänner hade fortfarande inte sagt nån tid och att vi skulle prata mer på whatsupp när hon visste mer, en stund senare skrev hon att hennes vänner hade åkt till den klockan 22 och hon var inte klar, så då funderade vi på vad vi kunde göra.. vi bestämde oss för att gå ut och äta sniglar, vi har pratat om det i evigheter.. men vi sprang runt i vårat barrio och kunde inte hitta något ställe där det fanns så vi bestämde oss att gå och se filmen vi tänkte men klockan 12 i stället, så vi gick dit och såg Todos los dias de mi vida, vet inte vad den heter på engelska.. den var då superfin i alla fall! Den slutade klockan 2 och efter det skyndade vi oss hem igen. Det hade blivit lite missförstånd i familjen så dem visste inte vart jag var, men jag hade frågat innan om jag fick gå på bio, men dem trodde jag skulle vara hemma innan.. men jag bad om ursäkt och sa det att nästa gång så ringer jag och berättar om jag kommer hem senare, det var egentligen ganska självklart och dumt av mig att jag glömde. Men dem sa att det gjorde ingenting, dessutom förklarade jag att jag gick med min kompis som är mer eller mindre min granne.. så jag gick aldrig själv omkring, då tyckte dem det var lite bättre.. de hade varit lite oroliga. Jag är glad att dem inte var arga på mig, de är svårt att veta självklart.

Nu befinner jag mig på biblioteket en stund, håller på och gör lengua arbete, sen blir det lunch och siesta. Jag vet inte om vi skulle testa sniglar idag i stället, vi sa att vi skulle prata mer om det senare idag.

I går var jag förövrigt stööörttröött. Jag hade match halv fem, min kompis hämtade upp mig strax före fyra, min värdmamma skrev en lapp så att jag kunde gå tidigare från skolan och äta i lugn och ro. Så först spelade vi matchen och sen åkte vi ner för att träna i två timmar efter det, och efter det var jag med min kompis.. kan ju tala om att jag sov då gott i natt hehe. Vi förlorade matchen, jag vet egentligen inte vilken typ av match det var.. om det var en träningsmatch eller hur det var. För vi har redan gått till finalen i ligan som spelas i början av Maj!

Tjejerna som jag åkte med till Almagro var jättesnälla den följande dagen och frågade mig om jag mådde bättre och hur jag kände mig.. så snälla så!!

1 kommentar:

Bea sa...

Hola Labolina!
Har läst din blogg i några veckor nu och har fastnat här varje dag!

Jag är en tjej som ska åka iväg till Spanien också, nu detta år efter sommaren. Åker också med IPK och jag har försökt adda dig på facebook, vore tacksam om du accepterade hehe. Har tuuusen frågor. Kram på dig, hoppas du har det bäst i Spanien :)