fredag 16 mars 2012

rabanales, regalos, partidos

Idag åkte våran klass till Rabanales som är ett universitet som ligger strax utanför Córdoba, vi åkte dit för att halva gruppen skulle göra practias och andra gruppen skulle få se campus (den gruppen tillhörde jag), och vi hade det jättekul! Universitetet är jättestort med ett gigantiskt campus med olika delar, vi fick se laboratorium, bibliotek och olika byggnade och det var jätteintressant! En av delarna var inom mikrobiologi området och med ett mikroskop så höll en person och visade oss alla olika delar av en myra, in till närmsta lilla hår, tungan, och ben kunde man se hur tydligt som helst. Självklart var det ganska svårt att hänga med eftersom dem använde sig av biologiska termer och sånna saker.. men jag älskade det.
  Dem senaste dagarna har flickorna i ettan kommenterat över hur mycket spanska jag pratar nu och att jag pratar som dem och använder samma uttryck. Det har verkligen gjort min dag, men idag så kommenterade även tjejjerna i min klass det.. de hade varit utanför biblioteken medans jag sprang in på toalleten och när jag kom ut så sa dem det att dem höll på att prata om hur mycket spanska jag hade lärt mig och efter det skrattade vi och hade oss resten av dagen. De säger att jag börjar bli mer och mer spansk av mig!

Sen var det väll officiellt dags att fylla 18 snart, den 18 mars blir jag mayor de edad. Jag hade nog insett att jag inte skulle bli och fira på nått sätt och att det fick vänta tills i sommar, men nu har min kompis sagt att jag ska med henne ut i morgon natt och att förhoppningsvis ses vi nånting på söndag också.

1 kommentar:

Franscesca sa...

Grattiiis på 18 årsdagen!! Hoppas du hade en jättebra natt och fortsätter ha en jättebra dag! :D <3