söndag 4 mars 2012

Gårdagen

Vilken härlig kväll igår! Jag sprang över till min kompis, men när jag ringde hennes dörr vid porten så sa hennes bror att hon fortfarande var på biblioteket.. jag vart jätteförvånad och sprang hem igen, när jag kom hem så ringde min telefon och då var det min kompis och det visade sig att hon var i hissen när jag ringde hennes port, så jag gick tillbaka hem till henne så gick vi ut på promenad vid 21 tiden. Hon berättade att hon hade tänkt ut en annan väg, och två timmar senare var vi tillbaka haha. Vi tog världens runda över hela övre området, där alla villorna finns. Själva grejjen var att det fanns många ungdommar i alla håll och kanter och vi gjorde vad vi kunde för att undvika dem. Det händer alltid nånting när vi går ut! Det var superkul, två timmars pratande om allt möjligt, lyssnade på musik och försöka hitta vägar. Hon frågade om jag kände för att investigare lite nya vägar och det kanske var därför vi kom hem igen klockan 23. Egentligen var det så att hon skulle åka iväg veckan då jag fyller år och komma hem på min födelsedag, men hon berättade att hon kommer hem lördag kväll/natt och beroende på skulle hon förhoppningsvis kunna gå ut med mig på lördag kväll, och om inte skulle vi göra nånting på söndagen. Jag vart superglad! En sak jag har varit lite orolig över har ändå varit min födelsedag, jag sa till henne att inte oroa sig över vad vi skulle göra att jag var glad om vi kunde göra nånting. När vi väl var hemma frågade hon om jag ville äta middag hemma hos henne, så jag sprang hem till mig för att hämta mina nycklar som jag hade glömt hemma.. problemet var att först ville ingen öppna porten, jag fick panik och insåg att familjen hade gått och lagt sig redan, men efter ett tag öppnade en av tjejjerna dörren i pyjamas och med ett trött ansiktsuttryck.. opps.

Sen när jag kom hem till min kompis hade hon tänkt ut några middagsalternativ och att jag fick välja vad jag ville. Vi förberedde pizza medans hon fick mig att smaka allt möjligt spanskt som hon kunde hitta haha. Vid tolvslaget satte vi oss ner och åt och pratade om allt möjligt. Hennes föräldrar var borta men kom hem medans vi åt, dem var glada och se mig och berättade vad dem hade haft för sig. Jag satt där och lyssnade med ett glas mjölk och spansk choklad. Vid halv 1-1 återvände jag åter hem och somnade snaaabbbt...

Inga kommentarer: