onsdag 29 februari 2012

Skottår och franskaträning

Igår vart en intressant dag. Våran tränare hade skrivit till oss på tuenti att den 28 februari mellan 11-13 skulle vi träna i en park i närheten av skolan där vi vanligtvis tränar och sen var det planer om att åka till mcdonalds efter det. Fem i elva kom jag dit och var förvånad att ingen annan var där, så mötte jag en av tjejjerna i laget och vi hittade två andra tjejjer.  Så var vi där, fyra tjejjer i laget i parken, fem över elva och ingen tränare eller andra spelare i laget var där. Så då ringde ena tjejjen till våran tränare för att fråga vart hon var, då frågar tränaren hur många vi var i parken som väntade och när tjejjen i laget svarade fyra så sa tränaren åt oss att gå hem igen, det skulle inte bli någon träning. Vi alla tyckte det var liite fult gjort, att kalla till träning när det är helg dag och sen i slutändan strunta i träningen när det finns spelare på plats. Sen vart grejjen det att fler och fler spelare dök upp, tillslut var vi åtta spelare i parken med en basketboll utan tränare. Men vi hade kul ändå! Vi spelade runt lite, tränade skotttekning och njöt i solen. Våran tränare skrev senare att vi inte skulle ta nå diskutioner över internet utan att vi ska ta det på träningen i morgon, så får se vad dem säger. Läste nu precis att hon har tagit bort träningen för i morgon och att vi får se om det blir nån träning på fredag, men att las cadettes har match på fredag i allafall. Undra vad som har hänt.

Annars så befinner jag mig nu på biblioteket i la judería och pluggar så fint så.. hmm. Historian går bättre och bättre, jag har totalt fått lånat fyra franska böcker av mina vänner och i morgon måste jag fråga dem andra lärararna vad jag måste plugga. Jag har dock just nu iiingen som helst lust och plugga och ser mer fram emot skypedejterna jag har planerade med mina vänner haha. Dock svårt att bekräfta tider men nån när man befinner sig i olika länder, förhoppningsvis lyckas jag få tag på henne tills dess.

Jag ska se till att svara på ett mejl jag fick från min gamla spanska lärare som nu har gått i pension, sen får jag se vad jag gör om jag beger mig hemåt igen.

Inga kommentarer: