torsdag 9 februari 2012

JUEVES

Så var det torsdag redan. I dag i skolan har vi haft ett engelskaprov, det var som jag trodde.. gick inte sådär jättebra. Det är det med grammatiken i engelskan att oftast kan jag se och veta hur det ska vara men jag vet inte anledningarna och namnen varför det är på det viset. Så frågorna bad ju om mycket sånt som jag egentligen inte visste, men det är som det är. Fortfarande har jag svårt att tro att jag har två år kvar att plugga, inte det största lusten för det haha.. men jag har ju tur att jag tycker om min skola så mycket i sverige sen ska jag se till att ta vara på tiden som är kvar nu :)


Idag fick mamman i familjen lov att åka till Sevilla nu på eftermiddagen så jag erbjöd mig att stanna hemma från träningen för att hjälpa till och vara barnvakt, dem yngsta är 8 och 13 så egentligen behövs det inte barnvakt på det viset, men hon uppskattades att dem inte behövde vara hemma själva. Jag tror jag har match i helgen men eftersom jag inte har kunnat tränat på så länge ser jag nog ut att bli bänkad den här matchen också, jaja.


I morgon har min klass franskaprov, franskaprov behöver jag inte göra även fast jag har lovat mig själv att jag ska lära mig liiite franska innan jag kommer hem, problemet är att franska med segundos är ju mer komplicerat eftersom dom redan har pluggat franska så jag hänger inte alls med på lektionerna.
 
Jag är klar med andra harrypotter boken haha! I morgon skulle min kompis ge mig nummer tre, det flyter på!!


Sen får jag se hur det blir i helgen om jag kommer kunna göra något med mina vänner, vilket jag hoppas! Annars får jag underhålla mig själv i la judería.. min kompis säger att jag har allvarliga problem med tanke på att jag spenderar all min tid där haha, åhh jag vet!

Inga kommentarer: