tisdag 14 februari 2012

LUNES

Måndag morgon, snoozade larmet, insåg att det inte fanns bröd hemma så det vart flingor till frukost och sen begav det sig till skolan igen. Lektionerna var lååånga tidag haha, men jag och tjejjen som sitter bredvid mig underhöll oss som vanligt med lite spanska grammatiklektioner och liknande medans, hon har förövrigt lärt mig att klockan ringer t.ex. 13:59:34 (hon har digitalklocka). Annars så var det en vanlig skoldag som vilken som helst, det var i allafall riktigt kul på engelskan!
Det är så att på fredag finns det en chans att jag inte behöver komma till skolan, nästan hela min klass ska i väg på utflykt med kemin och eftersom jag inte har det så kanske jag slipper, men min mentor sa det till mig : så det finns att chans att du kan stanna hemma, men och studera! Jag vill inte hitta dig på h&m! Och hela klassen brast ut i skratt, folk känner mig för väl.. staden är alldeles för liten.

Ska jag va ärlig så skulle jag behöva en helg härifrån, det kanske bara är nu det känns som det.. men tror det skulle göra mig gott. Det är ju inget konstigt på det viset, så jag har mina alternativ som jag får jobba på haha. Madrid har jag inte gett upp på, har min syster i england för tillfället, eller så får jag hålla tummarna på att nån kär vän i sverige känner för lite spansksemester. Men nånting behöver jag ärligt!

Inga kommentarer: