söndag 12 februari 2012

otro fin de semana

Ännu en helg förbi, ska jag va ärlig får jag lov att fundera på vad jag har gjort den här helgen haha.. det har varit en sån typ av helg. Jag har tagit liite promenader, skypat med nära och kära och spenderat liite väl mycket tid vid datorn, men idag fick jag göra andra saker.

Idag har vi spelat match mot ett lag ifrån Granada. Matchen skulle börja 9:30 och samling 8:45, därför gick jag och la mig tidigt igår och steg upp tidigt. Halvvägs till las margaritas där vi hade matchen körde några tjejjer från laget förbi och hämtade upp mig så vi slapp gå, när vi väl kom dit satt vi och väntade medans laget en efter en börja komma in. Tiden började gå men det andra laget kom aldrig, klockan vart 9:30 men fortfarande hade inte laget dykt upp. Tillslut får min tränare ett samtal och det visar sig att laget har kört vilse och dem vet inte när dem kommer dyka upp och därför vet vi inte när vi kommer spela. Men vi började leka lekar och småträna framtills laget dyker upp, då visar det sig dock eftersom dem har kommit så sent visade det sig att det var matcher som skulle spelas och att vi hade förlorat våran tid, så då åker vi med bilar och andra lagets buss till fransiscano där vi vanligtvis har våra träningar och spelar matchen där. Innan matchen börja var det en man som kom fram till mig, jag kände igen han som en pappa till en av tjejjerna i det andra laget, han frågade mig om jag var svenskan (skrattade och nickade) så tog han fram sitt ID kort och då visade sig att han också var från Sverige! Föddes i Lund! Jag tyckte det var jättehäftigt, men han har spenderat hela sitt liv här så om jag fattade rätt så pratade han inte svenska, men det var grymt ändå haha.

Förövrigt så vann vi matchen! Jag minns inte med hur mycket, men jag har för mig att det var ganska jämnt. Jag spelade i den här matchen men inte så mycket för astman krånglade liite, det var kallt.. men jag var glad ändå. Nu är jag ensam hemma med dom minsta barnen medan en del av familjen har åkt till Sevilla. I morgon skoola igeeen :)

Inga kommentarer: