måndag 6 februari 2012

Ny vecka, nya tag

Efter att ha varit sjuk och missat två dagar i skolan såg jag fram emot måndag morgon trots att jag var dödstrött när jag klev upp hehe, jag drog med mig mina gymnasiepapper från sverige i hopp om att kunna bli lite klokare över vilka kurser jag vill läsa i tvåan under rasten, sen var det bara att bege sig. Idag har det varit en superkul lektion med ettorna! Jag satt och skrattade med några tjejjer i ettan innan lektionen började. En tjej frågade om jag hade hittat nån snygg kille än, jag sa det att det fanns många snygga killar här i Córdoba, så svarar hon: Ja, speciellt här på skolan va? Så brasst vi ut i skratt (går ju på en flickskola). De skrev ner ett cordobesiskt ordfråd som vi skulle använda oss utav innan nästa lektion haha, det var en bra dag!
Sen fick jag råd och hjälp av några tjejjer i min klass som var nyfikna över mina gymnasiepapper, så förhoppningsvis kan jag skicka in dem i morgon eller onsdag.

På eftermiddagen sprang jag runt som en galning och försöka hitta mig en ny jacka, sprang in i skolans präst på gatan, han kände igen mig (antagligen finns det inte många svenska ungdommar som halvskriver på svenska i telefonen för att få sin pappa att höra en haha). Tillslut hittade jag en jacka som fick familjens godkännande! Så i morgon slipper jag frysa.. eftermiddagarna behöver jag ju inte oroa mig över med tanke på att det ligger på runt 20 + grader.

Har saknat att gå hem från skolan med min kompis, men idag gick vi hem och pratade om allt möjligt längs vägen. Jag började försöka förklara något på spanska men när jag sa att det var sak samma för att det var inte viktigt så tvingade hon mig att fortsätta för att jag skulle utveckla mig. Inte alla som har det tålamodet, men jag har världens tur med alla mina vänner här som hjälper mig på traven och vill mig väl!

Från när mamma och jag var i Malaga, en halvtimme senare efter många fram och tillbaka och tveksamheter så doppade jag mig och badade i havet! Berättade det för tjejjerna i ettan idag, de sa samma sak som mina vänner redan sagt flera gånger: ESTAS LOCA!

Inga kommentarer: