torsdag 1 december 2011

Två världar möts

Bokstavligen talat. Idag mötte min pappa, hans tjej och min lillebror min spanska värdfamilj. Vi satt i vardagsrummet och drack kaffe medan jag jobbade som översättare i konversationen, var bland det mest konstigaste och ansträngande jag har gjort. Slutade med att jag råkade prata spanska med pappa och systern säger till mig på engelska att jag måste prata svenska med pappa och .. ja, allt var lagomt komplicerat. På lördag ska vi äta lunch med familjen klockan 14 och efter det ta en promenad tillsammans. Spanska, svenska, spanska, svenska.. det snurrade inte aaaalls i huvudet på mig.


Vi har även varit på zoo idag och el jardin botanico. Har glömt min kamera hos värdfamilj tror jag så bilder får komma sen men det kändes att det inte var säsong, trädgården var ganska öde och djuren låg och sov och tog det lugnt, nu var vi där på morgonen så det blev en liten miss. Sen åt vi lunch på en resturang i närheten av la juderia och efter det tog vi oss till värdfamiljen. Påvägen tillbaka till lägenheten stannade vi på en affär för att köpa kvällsmat på en affär och nu har jag köpt kött över disk, kanske inte smidigaste beställningen.. men jag lyckades i alla fall hehe. Nu ska vi snart äta och efter det kräver jag revansch på chigaco i kväll..

Inga kommentarer: