söndag 25 december 2011

Feliz navidad!

Svårt att fatta att julen är över, kan knappt tänka mig att den ens har varit. Jag tog en kaffe med min kompis vid femtiden på julafton och vi sprang runt och tog lite kort och hade det trevligt, familjen skulle till farföräldrarna vid 18 tiden men sa att jag kunde komma när jag var klar. Vid halv 19 sprang jag runt i kvarteret och försökte hitta deras hus men lyckades inte så bra så det slutade med att jag kom dit lagomt tills vi skulle åka, sen fortsatte rundan från hus till hus och det sjöngs och sjöngs. Tror det var vid tio halv elva tiden på kvällen vi satte oss ner hemma för att äta middag, det var ju ingen svensk julmat som jag kanske gillar mer men det var intressant. Alla var görtrötta och hålla sig vaken till midnattsmässan togs på krafterna från alla håll. Det slutade med att tre av barnen stannade hemma men jag följde med, jag tänkte ändå att är jag vaken så kan jag ju följa med, det är ju en upplevelse det också. Så vid midnatt klev vi in i kyrkan för mässan och var väll klara vid kvart i ett. Efter det så sjöngs det mer julsånger fram till kvart i 2 då vi återvände till huset. Allt som allt en intressant upplevelse.

Idag har väll mer eller mindre varit en vanlig dag. Jag tog lång promenad i en park på morgonen kom tillbaka hit för att duka med en av döttrarna, efter det gick jag till la juderia innan jag mötte upp en annan av döttrarna för att gå till en marknad. I familjen får man en person man ska köpa en present till och sen byts det på kvällen, ingen vet från vem. Tur var fick jag hjälp av dottern.. jag skulle köpa till pappan och jag hade noll koll! vart en deckarbok.

I morgon ska vi till landet för en heldag med släkten, jag har hört lite vad som ska göras men det återstår att se vad som händer. Sen bärs det av till Sevilla den 29 december, det är jag och sex styckna vänner som ska åka och det ska bli superkul!!! Jag vill åka nu hahah!

Inga kommentarer: