tisdag 13 december 2011

det var ju inte alltid lika lätt

Det är intressant att se hur dagen kan ändra från det ena till det andra. Saken var det att idag var det en tjej i klassen som fyllde år, så alla gratta henne på morgonen och så, men sen på lunchrasten då många tjejer satt kvar i klassrummet och småpratade så släcktes ljuset och två till tjejjer kom inspringades med tårta och alla började sjunga och komma med presenter. Det var så himla fint och gulligt, saken var det att det var jobbigt att se.. för det påminde mig så mycket om tiderna med mina kompisar i Sverige. Alla sånna där härliga stunder behåller man mer i bakhuvudet, annars hade jag aldrig klarat av att vara här. Men idag kom allt tillbaka och jag saknade mina vänner mer än något, man kände sig så där ensam som det var i början.
  Sen vände dagen till det bättre. De kom och satte sig vid mig och resten av eftermiddagen pratade vi och skrattade. Som jag sa sist, lätt och fokusera på det jobbiga, men i slutändan är det ju en utmaning, det är ju det som är det roliga i det.
I alla fall så har jag fått en liten religionlektion i dag varför vi firar jul, mycket vet jag ju, men det var kul att höra allt från början till slut, vilka dagar vi har fiesta och varför. Dock så ville hon höra varför jag och min familj firar jul, 30 huvuden vända mot mig och alla ville höra någonting. Det slutade med att jag vart tillsagt att i morgon skulle jag ge henne en uppsats i varför, men varför firar vi jul? Allt går väll tillbaka till dem historiska händelserna? Nu har jag lite att göra. 

 Sen på engelskan skulle det ses Stolthet och fördom, igen. Jag har sett filmen med primeros ciencias och med sociales också, sen har jag ju sett filmen i Sverige också, så när hon slog på den med min klass också var jag inte jätte engagerad måste jag erkänna.

Pappa en 9 i proyecto integrado! 8 på mitt lenguaprov! Kan du tänka dig? Vet att historiaprovet inte alls var lika bra, sen ska vi inte prata om mitt filosofiarbete eller provet i biologi, det tänker jag inte ens prata om.

Inga kommentarer: