söndag 18 december 2011

fullt upp haha.

Fick en utskällning av min kära far idag att jag inte hade uppdaterat bloggen på länge och sant är det. Jag har svårt att tro att jag faktiskt har så kul som jag har det och faktiskt är upptagen haha! Den här veckan har det varit lite hemlängtan.. men det är bara att ta det som det kommer.

Jag minns knappt vad jag har gjort under veckan men helgen har varit full rulle från början till slut och det har varit fantastiskt kul. Först på fredagen fick jag skypa med Hanna på facebook och efteråt pratade jag med en tjej i klassen fram till träningen som höll på till 21. Efter det var det bara att plocka ihop sina saker för morgondagen för lördagen skulle bli fullt upp. Klev upp klockan kvart över 7 för att äta frukost och byta om till matchstället. Sen var det dags att ta bussen för första gången här haha! Klev på buss nummer tolv som jag visste skulle ta mig till el naranjo, visste inte vilken station jag skulle av på eller var sporthallen låg men äsch då tänkte jag. Klev på bussen men sen började jag tycka att den körde fel så jag hoppade av bussen och sprang tillbaka till en ny busshållsplats, fem minuter senare kom exakt samma buss.. hehe. Busschaffören blev lagomt förvånad när jag klev på igen. Väl i el naranjo så förlorade vi basketmatchen, jag tyckte vi spelade bra ändå och det var min första basketmatch i ligan så jag tyckte det var kul ändå.

Sen kom jag tillbaka till huset vid 12, då var det bara att hoppa i duschen och göra i ordning sig för klockan 14 skulle jag hem till en tjej i klassen och sen så skulle vi vidare till en kompis till henne. Vi tog bussen upp till bergstrakten där alla dem stora och fina husen finns. Kom fram till ett jättefint hus och en trädgård som hade bord och småplock utplacerat lite här och där, stereo och bar och musik som folk dansade till. Det var runt 25 personer där tror jag, jag kände mig lagomt borta. Sen börjades det med kindpussar och presentationer. Det var superkul och verkligen en ny upplevelse, själva grejjen var dock att det påminde lite om september.. förstod inte alls så mycket och då drar jag mig tillbaka lite även fast jag vet att jag nu kan prata mycket bättre spanska. Vi var i allafall där och småpratade, tog kort, åt paella, dansade och lyssnade på musik fram tills klockan sex halv sju nånting. Då kommer min kompis fram till mig och berättar att vi ska åka, men att vi ska åka tillbaka till centrum på moppe, hahah... så jag fick skjuts av hennes kompis så åkte vi ner till centrum. Jag var livrädd. Väl i centrum så träffade vi några andra kompisar till min kompis, vi tog en kaffe tillsammans innan jag drog mig hemåt igen. Dem skulle tillbaka till huset mot kvällen för festen men eftersom jag hade match i dag igen var det bara att dra sig tillbaka.

Väl i dag var det bara att kliva upp vid kvart över sju igen och ta sig till el naranjo. Där spelades det matcher, sjöngs julsånger och åts pizza hela dagen, kom inte hem hit föräns vid fem halv sex. Då gick jag till ett ställe i närheten för att plugga en stund innan jag gick hem igen för att prata med pappa på skype en stund. Det har varit i ett men det har varit kul, riktigt kul. Nu återstår det en vecka i skolan och den 23 december går jag på jullov. Jag stannar här i Córdoba under julen så det kommer bli intressant att se hur en spanskjul går till. Jag har även bestämt mig att en dag under jullovet beger jag mig till Sevilla för lite shopping och sightsing, jag ska till IKEA haha! Sen hoppas jag även att jag får chansen att träffa nå kompisar i klassen under jullovet, jag vet inte exakt vad deras planer är. Fråga mig inte om nyårsafton, för det har jag ingen aning om än.. lååång tid kvar tills dess. Sen börjas det skolan den 9 januari igen för vårterminen. Snacka om att tiden går fort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, en liten udda fråga kanske. Men är det mycket kindpussar och så, eller hur hälsar man på kompisar? Kul att allt har blivit så mycket roligare för dig. Nu har jag blivit sjukt sugen på att åka, har sökt iallafall. :)