fredag 2 december 2011

skolbesök och turistande

Idag sa vi att vid halv 12, då vi vanligtvis har lunch och rast i skolan, skulle vi gå förbi så att pappa och hans tjej skulle få en chans att se skolan på insidan och träffa mina lärare och så. Min lillebror som sagt på 2 och ett halv år var lagomt trött och kunde inte sitta stilla längre än två sekunder. Han var nog fortfarande populär bland alla lärare och elever som sa hur söt han var. trots att dem nu satt nervösa inför alla prov dem skriver den här veckan.


Torget där skolan ligger, i dag regnade det dock och var kallt. Till och med jag tyckte det.
Sen var vi vid moskén, lätt en av mina favoritplatser, obeskrivlig och fantastisk. Efter det har vi varit och shoppat lite och tagit det lugnt, vi åt lunch på en resturang i närheten av plaza del potro där det blev tapas och hamburgare.
Planen för morgondagen var ju att vi skulle på middag hos familjen, men mamman ringde nu på kvällen och sa att hon må,ste åka till Sevilla i morgonbitti så nu är det ändrade planer, och vi ska dit i morgon vid 9 i morgon för frukost tillsammans med familjen. Så nu har vi tid att göra nånting annat efteråt vid lunch och på eftermiddag om vi vill, innan vi drar till malaga på söndag morgon. Känns som tiden går alldeles för fort.. men det är ingenting jag ska fokusera på nu, njut av tiden jag har nu och inse att jag ändå har massa mer saker att se framimot även fast säga hejdå igen kommer inte bli kul.
  Nu blir det snart en härlig kött och potatismiddag i lägenhet och revansch på chicago, pappa fortsätter vinna hela tiden.. jag vet inte vad jag håller på med, det blir ändring på det nu.

Inga kommentarer: