torsdag 8 december 2011

Mi primero examen!

Bara för att jag sitter och väntar på middag just nu,
tycker jag att en bild på paellan vi åt i malaga passar utmärkt!
I morgon är det dags för första provet i skolan, dags för Lengua. Min profesora sa att det kommer vara lite grammatik och sådant så idag har jag gjort vad jag kan för att första propositionerna och allt det där, återstår att se hur det kommer gå.. berättar sen.
  I dag har det varit fiesta och ingen skola. Så idag tidigt på morgonen gick jag upp och ner till en park för att träna basket, märktes i onsdags att jag inte tränat på länge.. efter det åkte jag med hela familjen till ett ställe där dem brukar umgås med andra familjer för högmässa i kyrkan. Efter det stannade vi där ett par timmar, sprang runt lite med en av dem yngre systrarna.
  

Eftermiddagen fick ägnas åt att plugga lengua, det får gå som det vill.. men nu kan jag i alla fall säga att jag har försökt. Sen har jag pratat med min mor som jag inte har pratat med på länge känns det som och min kära far som är hemma i Sverige igen, ville veta hur resan hade gått. Komma tillbaka till verkligheten efter sverigebesöket gick bättre än vad jag trodde och jag hade då jättekul i skolan i onsdags med. Låt se vad som händer i morgon!

Inga kommentarer: