måndag 12 december 2011

Tiden går fort när man har roligt

Jag antar att det är bästa sättet att beskriva hur saker och ting är nu, det är så roligt!. I lördags hade vi filmkväll jag och tre tjejjer i klassen, dem kom och hämtade upp mig vid mitt hus sen gick vi hem till en av tjejjerna. I vardagsrummet satt hennes mamma och när hon reste sig upp för att hälsa på hos alla sa hon godkväll till mig på svenska, hur underbart är inte det! Att hon hade tagit sig tid att söka nånting på svenska! Vi tittade på film och åt spansk omelett, sen var det så att hon som vi var hos skulle se matchen mellan Real Madrid och Barcelona, så det slutade med att vi alla stannade, åt pizza och såg matchen hos henne tillsammans med hennes familj. Det var en helt underbar kväll! Det var en film som jag verkligen ville se men som dem andra redan hade sett, så dem satt och såg den med mig på engelska även fast dem hade svårt att förstå mycket, så underbara är dem!

Idag har jag gjort provet i historia, pwshoo.. lättare sagt en gjort. Hon gav mig två frågor: la constitución en 1812 och el sexenio revolucionarió. Jag kunde den sista bättre så jag började med den, men det kändes som jag behövde mer tid, och det var så dumt för jag kunde dem andra teman bättre, men läraren sa att jag inte skulle oroa mig, jag tror hon bara var glad att jag engagerade mig. Hela klassen var supersnälla och önskade mig lycka till innan jag satte mig och började skriva. Jag känner att jag har ganska lätt att fokusera på det negativa i stället för det positiva, men jag är så sjukt glad att jag har så underbara och snälla personer i skolan och i min klass, det är så skönt att nu kunna prata med dem lättare, skratta och skämta. Klart det finns dåliga stunder också, men nu .. är det lättare på något sätt och jag är underbart glad över det.

Inga kommentarer: