torsdag 10 maj 2012

mi patio favorito

Favorit pation! Pappa den var jättestor och det häftiga var att den var utsmyckat vid bergssidan och var jättestor


Så nu har solsemestern i Torremolinos med familjen gått till sitt slut, de har kommit till ett regnet Sverige, medans jag återvände till córdoba där sommaren nu har kommit, 32 grader var det halv 10 på kvällen igår och idag såg jag 42 grader som mest på termometern. Det som nu är jobbigt är att vi måste gå i långbyxor i skolan, men för spanjorerna är det inte sommar än på långa vägar.

Jag höll på att dö av skratt i dag när jag klev in i mitt klassrum, jag hade gått direkt till lektion med ettorna efter att ha pratat med en av rektorerna, men vid en av rasterna skulle jag springa in och hämta min kalender som var kvar i klassrummet där alla mina klasskompisar höll på att ta sina saker för att gå ner till aulan och göra prov. De började svära och säga att det var orättvist hur brun jag var haha! Delvis var jag nog ganska fint röd (foooortfarande bränd) men dem svor. Familjen därimot när jag kom hem på kvällen började gapskratta och reta mig, dem tyckte jag var så röd så dem kunde skära upp och ha i mig i salladen som tomat. Nu är det after sun kräm var femte minut för att förbereda kroppen (hjälper inte att det är över 35 grader på eftermiddagarna) för söndag då det beger sig av till Malaga för att träffa två finaa vänner som kommer hit för solsemester, det tvättas kläder för fullt för sista trippen.

Idag fortsatte jag kolla på los patios ett tag. Det är utgjort på tre vägar (rosa, grön och blå) så följer man kartan och ser man vart alla trädgårdar ligger. Vi gick förbi dessa när min familj var här men eftersom det var så många turister gick vi tillbaka, idag kom jag dock in och det var suuuperfiiiint..

Inga kommentarer: