lördag 19 maj 2012

aburrimiiento.

Jag antar att dagarna flyger iväg ändå, nästa vecka är det officiellt bara en månad kvar i Spanien. Jag åkte en sväng till Málaga och hälsade på två vänner från Sverige som hade kommit ner, vi spenderade ett par trevliga dagar, åt maaasaa mat och solade. Sen kom jag hem till skolan där det visade sig att min klass bara hade lektioner den dagen och sen ledigt på fredagen då på måndag börjas det igen med prov, saknar min klass hehe. Dock så kommer det mer eller mindre se ut så här den sista månaden.. nu har dem en veckas prov och när proven väl är slut slutar dem ha lektioner för att ha tid att plugga på sig till högskoleprovet, vilket innebär mer eller mindre att alla härliga raster och lektioner med min klass har nog redan kommit till sitt slut.

Så nu får jag spendera dagarna med ettorna, vilket är jättegulliga tjejjer! Egentligen så tror jag att jag officiellt inte behöver komma eftersom min klass inte har lektion och jag inte har prov, men jag föredrar att stanna kvar i skolan med ettorna.. de kommer jag ju också sakna!!

I fredags fick vi oss en härlig dag då jag stannade med naturvetenskapsettorna. Jag fick vara med på min första fysiklektion, vi hade även biologi, matematik, religion och andra ämnen som var kul att lyssna på. Min mattelärare ropade till mig och tyckte jag skulle springa ner till sekreteraren för att hämta en nyckel, kom dock bara ihåg hälften av vad hon sa och tror sekreteraren skrattade lagomt åt mitt försök att förklara nånting som jag egentligen inte kom ihåg.

Så jag antar att det är så här mina dagar kommer se ut.. Feria i Córdoba börjar officiellt idag, vill ju egentligen gå, men eftersom alla mina vänner är upptagna i prov och liknande så får jag se hur det blir. Jag har ju i allafall aldrig gått, så jag vet inte vad jag blir att missa haha. Ska jag vara ärlig föredrar jag att spendera dagarna på biblioteket än att vara i huset alla gånger om, det känns ju som jag gör nåågonting då. I går när jag gick hem från biblioteket träffade jag en kompis från klassen som hade spenderat hela dagen på annat bibliotek, kul att få prata med henne en liten stund!

Jag lär ju dock var den ända som är ledsen över att nästa vecka går vi bara mån-ons.. efter det har vi ledigt torsdag och fredag för feria. Vill inte ha nå ledigt! Jag vill vara i skolan haha! Det kan tänkas bli en dags tripp till Sevilla men det är inte helt bestämt än.


Inga kommentarer: