måndag 16 april 2012

Viajes y exámenes

Som vanligt har det gått alldeles för långt tid sen sista gången, skyller att det är en blandning av att det inte är mycket tid kvar och att det egentligen inte finns så jättemycket att säga. Jag har massor med resor på gång! eller ja, flera hehe.


25-28 abril ska jag till torrevieja då min bästa kompis kommer ner för att hälsa på sin mormor som bor där. Jag ska sätta mig på en 8 timmars bussresa och jag tror hela skolan är oroliga för min skull med tanke på att jag blev illamående sist. Det ända jag är orolig över är om det finns toalett eller inte haha, det är en nattbuss i alla fall så det borde det ju.. hoppas jag.

3-10 maj får jag sverige besök då familjen kommer ner en sista gång. Då är det min kära far som kommer ner med sin familj, farmor och farfar och hela högen. Så vi ska spendera fem dagar här i córdoba och sen två dagar i málaga. Ska fortfarande gå i skolan med blir och spendera alla andra stunder med dem!

13-17 (?) maj ser det nu ut som jag får ett sista sverige besök här av mina två andra bästa vänner som kommer ner och ska spendera lite solsemester i malaga. Vi väntar fortfarande på sista klartecken men går allt enligt planerna så syns vi snart också.

Efter det så handlar det om 5 veckor innan jag kommer hem!!! Nu håller jag annars på att plugga historia, la transición a la democracia y la constitución de 1978. Perioden efter franco då spanien gick över till demokratin. lär mig mycket här!! Nu ska ni inte fråga mig om jag har gjort klart min uppsats om den delen av sofies värld det var meningen att jag skulle läsa på spanska för det var omöjligt, sen att jag glömde mina engelska saker i skolan är också annan sak.. jag gör så gott jag kan :)

Inga kommentarer: