söndag 29 april 2012

TORREVIEJA

På något sätt känns det hela så overkligt. Det gick från att min kompis hörde av sig att hon skulle hälsa på sin mormor, till det visade sig att jag kunde hälsa på, tills hon bokade. Sen gick dagarna intil veckor och det var dags att ge sig iväg på en 9 timmars nattresa på buss till Alicante för att på morgon byta buss till Torrevieja. Jag tror jag var så nervös så jag tänkte inte riktigt på vad jag höll på med, jag hade ju lyckats skrämt upp hela skolan för att jag skulle iväg själv.

Men vid midnatt på onsdagen skjutsade min värdmamma mig till bussstationen och såg till att jag kom på rätt buss och allt, sen sov jag större delen av resan. Jag var lite halv rädd när vi gjorde nattstoppen längs vägen när vid halv 4 vid någon rastplats, men jag sprang bara ner och gick på toa och sträckte på mig lite snabbt innan jag gick upp igen. Sen vid Alicante fick jag först panik för det var meningen att vi skulle komma dit 8 så skulle jag ha en timme på mig att köpa biljett och fixa innan jag skulle iväg till Torrevieja som avgick klockan 9, men med 5 minuter hann jag springa och köpa biljetten och kasta på mig rätt buss, jag frågade busschafören som precis skulle stänga dörrarna om det var rätt vilket det visade sig vara.

Sen vid Torreviejas bussstation så mötte min kompis elin upp mig. Det var så konstigt, vi båda hade pratat om hur vi skulle reagera att se varandra igen men det vart då tusen kramar men allt kändes ganska normalt vilket var så himla skönt. Sen åkte vi hem till hennes mormor där jag sov två nätter.

Det är helgalet allt vi faktiskt hann göra! Trots att det bara var tre dagar så tyckte vi båda att det kändes som en vecka, vi fick den perfekta stranddagen, utmärkta fotodagen, vi lyckades skrämma upp danskar, bli visslade till av spanjorer och bli lurade på marknader. Det var inte förens igår tiden gick alldeles för fort och innan vi visste ordet av det stog vid där med tårar i ögonen och skulle säga hejdå igen. Men nu handlar det bara om 7 veckor tills vi ses igen!



Lovar att gå in mer på detaljer dem kommande inläggen, torrevieja är fantastiskt fint! Mitt svenska paradis mitt i Spanien och det finns mycket svenska resturanger och butiker där. Risgrynsgröt fanns! marabou choklad!

Inga kommentarer: