måndag 23 april 2012

quimica x 2 + cambio de clases + examen

Så i dag vart en intressant dag. Min klass hade schema ändring och i slutändan hade dem dubbellektion i kemi som jag vanligtvis inte har men eftersom det var schema ändring så kunde jag inte gå till ettornas lektioner, men det vart kul ändå.. kemiläraren skämtade och skrattade åt att jag försökte förstå mig på lektionerna och tyckte jag skulle gå upp och lösa problemet. Tjejerna är dock så söta och förklarade vad allt handlade om. Sen på eftermiddagen hade min klass två timmars lengua prov, men det var inte riktigt planerat vad jag skulle göra så jag arbetade lite med mitt lengua arbete och sen ska jag muntligt förklara deras spanska prov för min lärare sen.

Förövrigt tror jag att jag försöker skynda mig igenom dagarna så snabbt det går haha. Vill åka till Alicante nuuu!! Nu har min kära kompis kommit fram och hoppas hon njuter och har det bra. Jag sätter mig på bussen onsdag natt. Sen hinner jag knappt komma hem och längta ihjäl mig tills pappa kommer med hela familjen på torsdagen nästa vecka.

Mycket som visar på att resan börjar komma till sitt slut. Med glada besked från Sverige får jag sommarjobb i år igen, sen vet jag att det nu sitter massa nervösa och glada svenskar som väntar på värdfamiljebeslut och alla förberedelser för att bege sig iväg till hösten. Mina vänner här i Spanien håller på med alla slutprov innan dem ska förbereda sig för la selectividad. Sedan blir det playa för dem också, jag har sagt det till dem.. jag har ju i alla fall sjön i sommar, hoppas på en härlig svensk sommar. Mina vänner har redan börjat pratat om att komma och hälsa på mig i vinter, hoppas sååå det blir av!

Inga kommentarer: