torsdag 5 april 2012

Miércoles Santo




Mötte upp mina vänner klockan 18 återvände hem halv 2, tro vi hann se alla procesioner som gick ut.. vi mötte vänner till oss, jag lärde känna nya. Vi mötte även upp våran religionlärare som började förklara mycket för mig! Alldeles för snäll är hon, hon sa det att hon ska ge mig lektion i semana santa sen, det ska jag påminna henne om. Det finaste på kvällen var när vi gick till plaza del colón, där sent på kvällen skulle procecionen Paz gå förbi, och alla sa det att det var ett måste att se. Så vi gick till nån timme innan för parken var fylld med folk, där mötte vi flera kompisar till oss och människor som jag inte har träffat på jättelänge. Procesionen kom inte förens efter midnatt för att den var försenat men det var obeskrivligt vackert! Det var svårt och ta kort så jag passade på av att njuta, men jag har bilder från tidigare på kvällen.

Inga kommentarer: