onsdag 13 juni 2012

El Palacio de Viana




Jag har egentligen inte vetat exakt vad el palacio de viana har varit för något förens idag då jag gick dit. Består totalt av 12 vackra patios och ett stort palats då med massa historiska och fantastiska bevarade föremål. Kändes lite surt när jag faktiskt insåg hur fantastiskt det här stället här, med tanke på de 12 vackra patios som de faktiskt har borde jag har gått dit när det var patios fiestan i córdoba, men men. 


Fantastisk trädgård med en gigantisk labyrint som min lillebror hade älskat haha. Sen fick vi en privattur jag och de andra turisterna som var där genom palatsen och det var galet vackert, allt var så väl bevarat och det var massvis med föremål från Frankrike, Italien och Spanien ända bort från 1300 talet. 


Så mer eller mindre har jag hittat ännu en favoritplats i Córdoba. 

Inga kommentarer: