måndag 11 juni 2012

dos semanitas






På fredagen kom två flickor från ettan hem till mig för att klippa mitt hår!! haha jag vet inte vem som var mest nervös, hon eller jag. Efter vi var klara hemma gick vi till plaza de la corredera och tog en cola och jag har nog aldrig skrattat så mycket, hade ont i magen när jag kom hem haha! Det var en superdag och det finns massa med galna bilder som vi tog. 



På söndagen följde jag med min värdmamma och min yngsta värdsyster för att kolla på processionen av corpus christi, i stora delar av Spanien är detta en fiesta och röd dag men i córdoba har man flyttat det till söndagen. Alla samlades på plaza de las tendillas där flera präster var samlade och på första bilden ser man jesus. Alla bad tillsammans i takt med prästen och vid slutet gick många ner på knä. Katolikerna firar corpus christi för herrens verkliga närvaro i nattvarden. 


TVÅ VECKOR KVAR I SPANIEN!!!!!

Inga kommentarer: