måndag 30 januari 2012

Måndag igenn!

Idag vart det skolan igen då. Först kändes det lite halvt sisådär, det är svårt att vara den som startar disskutionen om vad som har hänt i helgen när man inte har gjort något själv eller hur biologiprovet gick när man inte har gjort det själv. Så det vart kanske tyst från min front hela förmiddag vilket är skitkasst, men sen kom en annan grupp av tjejjer från klassen och började prata med mig och hjälpa mig med orden från harry potter som jag alltid lika fint översätter varje dag, jag tror dem också tycker det är kul att komma på hur man ska förklara vindrutetorkare, saker man har lust och göra, och svåra saker.. det skulle jag aldrig kunna göra!
   Sen kom en kompis i klassen förbi som jag vet inte varför men jag inte har pratat med på ett tag, dom håller på att plugga på för fullt och nu sitter vi på olika sidor av klassrummet så jag antar att det blir svårt. Men jag frågade om hon kunde hjälpa mig med en sak, då började hon säga det att hon inte har hjälpt mig på länge och allt! Så snääll hon är, hon tog min spanska uppsats som jag hade gjort och började gå igenom den och rätta den, det var hennes förslag att jag skulle börja skriva uppsatser för min egenskull för att öva och om jag ska va ärlig så lär jag mig jäättemycket grammatik och annat sånt där, jag har tur att hon tycker att det är kul att rätta haha, hon säger att desto sämre jag har skrivit desto roligare för henne.. huvudsaken hon tycker det är kul haha!

Igår studerande jag hela dagen med en kompis på en plats här i närheten, jag hämtade upp henne kvart i tio utanför hennes hus och så först pluggade vi fram till två då vi gick hem och åt, sen möttes vi upp på eftermiddagen där igen för att fortsätta. Många undrar egentligen varför jag pluggar, och ska jag va ärlig så vet jag inte haha. Det är det att det är man ju van vid hemma, och sen är det vad alla mina kompisar håller på med här så .. utan det blir jag ju lite uttråkad haha.

Jag vet inte om jag nämnde att jag gjorde ett historia prov tidigare, om det var förra veckan? Idag fick jag i alla fall tillbaka det haha, det var inte tillräckligt skrivet för att betygsätta det skulle jag tro, men jag fick ett "muy bien", och hon sa att trots att jag hade skrivit så där lite småsaker om kungarna jag kom ihåg hade jag skrivit det bra, så jag är superglad hahah!

Nu är det frågan vad jag ska göra.. hålla mig inne i huset resten av kvällen eller ta en promenad/springrunda?? HMM..

@LabolinaaS --

Inga kommentarer: