onsdag 18 januari 2012

mamma träffar skolan

Så mamma är ju på besök denna vecka, dock eftersom det är början på terminen har det blivit så att jag inte har tagit ledigt hela veckan utan går i skolan och spenderar eftermiddagen med henne. Men sen idag så kom hon till skolan 11.30, under rasten, för att få se skolan och träffa mina lärare. Det var med glada miner alla mina lärare och klasskompisar tog imot henne och visade henne runt, mamma nickade och såg glad ut och fattade ingenting av vad som sades men alla var nyfikna vem det var som hade kommit och mina kompisar i klassen hälsade fint till henne på svenska och sa: heeej!!!
   Helt otroligt var det dock. Meningen var ju att jag skulle ha mina lektioner på eftermiddagen som vanligt, men ena läraren sa det men det är väll klart att du ska med din mamma nu, så började vi prata om vart vi kunde gå och så där, vi bestämde oss att vi skulle till el alcazar som ligger nära la mezquita. Problemet var bara att jag inte var säker på vart det låg så i slutändan kom rektorn och skulle hälsa på mamma, då gav hon min kompis som stog bredvid tilllåtelse att skippa hennes kommande lektion för att följa med oss och visa vägen, så hon följde med oss och visade oss runt och följde med in till fängelset. ingen av oss kunde fatta att hon fick ledigt av rektorn för att visa oss vägen, vi hade det jättetrevligt och det var jättekul!! Mamma må kanske inte ha fattat mycket men jag tror hon tyckte det var kul ändå att höra hon och jag prata på om allt möjligt, jag lärde mig då en heldel.

I morgon blir det i alla fall skola som vanligt med träning på kvällen, om jag ska träna.. är förkyld och har nog en smått feber. Igen. Fast hela familjen är halvdåliga nu. Sen  på fredag kväll ska jag och mamma gå nattrunda i moskén innan mamma far till malaga på lördag förmiddag.

Just nu spelar real madrid och barcelona, vill se matchen men lillasystern har ockuperat tvn och jag hittar innget bra ställe på nätet att kolla på den :( Så i värsta fall får jag hålla tummarna för real madrid, sätta på en tvserie eller gå och lägga mig tidigt.. vet inte riktigt.

Inga kommentarer: